Podpis
elektroniczny
PODPIS KWALIFIKOWANY OD RĘKI
Błyskawicznie i w miłej atmosferze załatwisz podpis kwalifikowany w Makowie Mazowieckim i okolicznych powiatach. Proponujemy umówienie się na spotkanie, podczas którego w ciągu ok. godziny czasu załatwimy wszystkie formalności z wydaniem nowego podpisu lub przedłużeniem posiadanego certyfikatu. Jesteśmy przedstawicielem firmy Eurocert.
PODPIS ELEKTRONICZNY W PRAKTYCE
Podpis elektroniczny to rozwiązanie, które pozwala podpisywać dokumenty w sposób zdalny i jest równoważny z podpisem złożonym osobiście.
Właściciel podpisu elektronicznego posiada urządzenie podpinane do portu USB, w którym jest zainstalowana karta z certyfikatem. Złożenie podpisu polega na otwarciu dokumentu zapisanego np. w formacie PDF i wybraniu funkcji "podpisz dokument". Acrobat Reader umożliwi zaznaczenie miejsca, gdzie składamy podpis. Wskazujemy to miejsce i otrzymujemy zapytanie o kod PIN do klucza. Po wpisaniu kodu dokument zapisuje się na naszym komputerze i możemy go już wysłać do odbiorcy. Podobnie wygląda sprawa z dokumentami tekstowymi i arkuszami kalkulacyjnymi.
Zapewniamy pełną obsługę od wydania klucza poprzez instalację i naukę korzystania z systemu.
ZASTOSOWANIA PODPISU KWALIFIKOWANEGO
• Składanie e-deklaracji podatkowych,
• Kontakty drogą elektroniczną z ZUS (program Płatnik) ,
• Podpisywanie JPK – jednolitego pliku kontrolnego,
• Komunikacja w obrębie platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej),
• Udział w zamówieniach publicznych – podpisywanie dokumentów JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia),
• Elektroniczne składanie sprawozdań do eKRS (portal-S24),
• Udział w aukcjach i przetargach elektronicznych ,
• Zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej
KWALIFIKOWANY PODPIS ELEKTRONICZNY
wydawany na 1 rok/ 2 lata/ 3 lata umożliwiający m.in.:
-
składanie e-deklaracji podatkowych do Urzędów Skarbowych
-
elektroniczne składanie sprawozdań do eKRS
-
podpisywanie dokumentów JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia)
-
komunikacje w obrębie platformy ePUAP
-
podpisywanie Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK)
-
udział w aukcjach i przetargach elektronicznych
-
zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej.
Zestaw umożliwia złożenie podpisu we wszystkich formatach m.in. XAdES-BES, XAdES-T, PAdES-BES, PAdES-T. Wykorzystuje algorytm SHA256 (SHA2).
KWALIFIKOWANY PODPIS ELEKTRONICZNY NA E-DOWODZIE
Od 4 marca 2019r. Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło do obiegu nowe dowody osobiste z warstwą elektroniczną tzw. E-dowody. Posłużą jako bezpieczne narzędzie do komunikacji obywatela z administracją, służbą zdrowia i podmiotami komercyjnymi. Jedną z ważniejszych funkcji jest możliwość uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego, zainstalowanego bezpośrednio na E-dowodzie.
Kwalifikowany podpis elektroniczny może byś wydawany jedynie przez kwalifikowanego dostawcę usług zaufania takiego jak EuroCert. Podpisu kwalifikowanego nie można uzyskać bezpośrednio w urzędzie.
Podpisy dostarczane przez EuroCert są wydawane na okres 1 rok/2 lata/ 3 lata i umożliwiający m.in.:
-
składanie e-deklaracji podatkowych do Urzędów Skarbowych
-
elektroniczne składanie sprawozdań do eKRS
-
podpisywanie dokumentów JEDZ (Jednolity Europejski Dokument Zamówienia)
-
komunikacje w obrębie platformy ePUAP
-
podpisywanie Jednolitych Plików Kontrolnych (JPK)
-
udział w aukcjach i przetargach elektronicznych
-
zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej.
Zestaw umożliwia złożenie podpisu we wszystkich formatach m.in. XAdES-BES, XAdES-T, PAdES-BES, PAdES-T. Wykorzystuje algorytm SHA256 (SHA2).